ΚΙΝΗΣΗ
"ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ"

ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ 2006-2008
Μετά την ήττα του στα πανεπιστήμια το καθεστώς προωθεί τις πραξικοπηματικές καταλήψεις
«Αγώνας» ενάντια στο Νόμο για τα ΑΕΙ: To φαιοκόκκινο καθεστώς δυναμώνει την εικόνα του «επαναστατημένου λαού» για να τρομοκρατήσει ξανά την ΕΕ
Σχετικά με το νόμο-πλαίσιο της Διαμαντοπούλου- Ο νόμος πλαίσιο του σοσιαλφασισμού: η αντιμεταρρύθμιση μεταμφιεσμένη σε μεταρρύθμιση
ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ: H ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΗ ΣΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Όχι στην αντιδραστική απεργία του ΠΑΜΕ και της ΑΔΕΔΥ στις 10 του Φλεβάρη-Η χώρα οδηγείται από τις πέντε ηγεσίες συνειδητά στη χρεοκοπία
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΡΑΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΜΙΚΡΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
ΤΟ ΠΡΟΒΟΚΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΚΦΑΣΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΩΜΑΛΙΑΣ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ-Κόμματα και φράξιες της ανατολικής πολιτικής βασανίζουν το λαό και καταστρέφουν τη γνώση και την παραγωγή
Πρόταση για τη δημιουργία Φόρουμ Συζήτησης και Αλληλεγγύης για τα ζητήματα της Εκπαίδευσης 07012008
Θέσεις Αναφοράςγια ένα Δημκρατικό Φόρουμ για τα ζητήματα της Παιδείας 7/1/2008
Όχι άλλη υποχώρηση στους αντιμεταρρυθμιστές ή πως η μεταρρύθμιση κινδυνεύει να καταντήσει καθαρή αντιμεταρρύθμιση-Το βρώμικο πολιτικό σχέδιο πίσω από την χειραγώγηση των 1000 050307
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ!!! Ο ΣΥΝ, το αντιμεταρρυθμιστικό ΠΑΣΟΚ και κυβερνητικοί κύκλοι διαχειρίζονται τις υπογραφές έτσι ώστε να ανατρέψουν το μεταρρυθμιστικό κίνημα από τα μέσα 190207
Οι ψευτοκαταλήψεις αποτελούν επίδειξη ισχύος και κινήσεις απειλής του φαιοκόκκινου κινήματος προς τον λαό, την εκπαίδευση και τους πολιτικούς του αντιπάλους. Να υπερασπίσουμε το τελευταίο οχυρό της μεταρρύθμισης μέσα στο νόμο πλαίσιο: την αξιολόγηση των πανεπιστημιακών μονάδων και το τετραετές πρόγραμμα ανάπτυξης, (091107)
Οι αντιστάσεις των καθηγητών πανεπιστημίου και της κοινωνίας υποχρεώνουν τον διπρόσωπο Παπανδρέου να πάει ανοιχτά με τα τάγματα εφόδου, τον ΣΥΝ και το ΚΚΕ-Το ακροδεξιό «κίνημα παιδείας» απειλεί και εκβιάζει το λαό καταστρέφοντας συστηματικά το πανεπιστήμιο, την έρευνα, την διδασκαλία και τις υποδομές 050207
Να υπερασπίσουμε το τελευταίο οχυρό της μεταρρύθμισης μέσα στο νομοσχέδιο: την αξιολόγηση των πανεπιστημιακών μονάδων και το τετραετές πρόγραμμα ανάπτυξης 210207
Aπαράδεκτες οι παραχωρήσεις του υπουργείου στο σχέδιο νόμου-ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΥΥ
Το ακροδεξιό «μέτωπο παιδείας» απειλεί καίγοντας τους δρόμους της Αθήνας-Καραμανλής και Παπούλιας άνοιξαν τον δρόμο για τη βία του 170107
Αλαβάνος: ο ηγέτης του εκπαιδευτικού σκοταδισμού 061206
Όχι στα τάγματα εφόδου νέου τύπου στα ΑΕΙ- Όχι στην προβοκατόρικη πολιτική του καθεστώτος υπέρ του παρακράτους 041206
ΤΟ ΥΠΟΥΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΩN: ΜΕΤΑΜΦΙΕΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΜΕ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΝ ΑΡ.ΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝ 291106
ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΚΠΤΩΤΗ ΤΗΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ 211006
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ 211006
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 200606
O NEΟΣ ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΥΝ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΛΑΒΑΝΟΥ 180305
Για τις δηλώσεις Ρουσόπουλου 131006
Οι καθηγητές πρέπει να μιλήσουν στους μαθητές για τον αντιδραστικό χαρακτήρα των σημερινών καταλήψεων-Ο ύπουλος ρόλος του Καραμανλή-Ο βαθύτερος στόχος είναι η ματαίωση της μεταρρύθμισης στα ΑΕΙ 110906
Το βρώμικο πολιτικό παιχνίδι που παίζεται πίσω από τις απεργίες της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ σε βάρος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών- Ο διπρόσωπος Καραμανλής προσπαθεί να αναζωπυρώσει τις απεργίεςΟ Αλαβάνος στη Βουλή απειλεί με καταλήψεις σχολείων και πανεπιστημίων 091006
Πίσω από την απεργία των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ παίζεται ένα βρώμικο πολιτικό παιχνίδι σε βάρος των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης 011006
Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΠΟΥΛΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 210906
Tο κίνημα των καταλήψεων είναι αντιδραστικό 070606
ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΟΣΔΕΠ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 230606
ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΙΝΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΤΗΣ ΓΣΣΕ, ΤΗΣ ΟΛΜΕ, ΤΗΣ ΔΟΕ, ΤΗΣ ΠΟΣΔΕΠ ΚΑΙ ΤΩΝ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ» ΕΤΑΙΡΩΝ-ΠΡΩΤΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΙΟΚΟΚΚΙΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙ 260306

ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΚΠΤΩΤΗ ΤΗΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Με την αναβολή της συζήτησης του άρθρου 16 στη Βουλή, που είχε προγραμματιστεί την προσεχή Τετάρτη, ο Καραμανλής μαζί με τον Παπανδρέου κήρυξαν πολιτικά έκπτωτη την στοιχειώδη μεταρρύθμιση και την υπουργό της, την Γιαννάκου. Το πολιτικό σύστημα, με την πρωτοβουλία του Παπανδρέου που πρότεινε την αναβολή και τον Καραμανλή που την αποδέχτηκε, δικαίωσε σε επίπεδο κορυφής την θέση του αντιδραστικού κινήματος ότι τάχα η υπουργός όχι μόνο δεν προώθησε τον «διάλογο» με τους εκπαιδευτικούς αλλά, αντίθετα, όξυνε τις αντιθέσεις. Το μόνο που προσθέτουν σαν θεσμικοί πολιτικοί παράγοντες αυτοί οι δύο είναι ότι η όξυνση που δημιούργησε δήθεν η υπουργός είναι τόσο μεγάλη ώστε να μην μπορεί να διεξαχθεί ούτε η θεσμική συζήτηση στη Βουλή για το άρθρο 16. Την καρατόμηση της Γιαννάκου θα την εμφανίζει βέβαια το αντιδραστικό κίνημα μετά και από αυτή την προβοκατόρικη αναβολή της συζήτησης σαν αποτέλεσμα του αγώνα και των κινητοποιήσεων και όχι των επιλογών του διακομματικού συντονιστικού των πολιτικών ηγεσιών! Γι’ αυτό και τα ΜΜΕ που έχουν επιστρατευθεί αυτή την περίοδο στην υποστήριξη του καθεστώτος έχουν παρακάμψει το θέμα αφήνοντάς το προκλητικά ασχολίαστο πολιτικά.
Στην πραγματικότητα ο Καραμανλής και ο Παπανδρέου που έκανε την πρόταση για την αναβολή, χρησιμοποιούν σαν πρόσχημα την βία που θα ξεσπούσε δήθεν την προσεχή Τετάρτη στο συλλαλητήριο με αφορμή την συζήτηση, για να την αναβάλλουν. Όμως αυτό που κάνουν στην πραγματικότητα είναι να χαρίσουν την νίκη στο αντιδραστικό μέτωπο, να κηρύξουν πολιτικά έκπτωτη την μεταρρύθμιση και «ανίκανη» την Γιαννάκου. Για να υπάρχει όμως η απειλή της ακραίας βίας την Τετάρτη (η μητέρα όλων των μαχών θα γινόταν την Τετάρτη σύμφωνα με τα ΜΜΕ), έπρεπε να έχει συσσωρευτεί όλη η βία του προηγούμενου διαστήματος όπως και έγινε. Και η βία αυτή συσσωρεύτηκε ακόμα περισσότερο από τον Καραμανλή. Γιατί δεν ήθελε, ενώ μπορούσε, να μειώσει τον αριθμό των δόσεων των 105 ευρώ, και να δώσει έτσι διέξοδο στην «κρίση», σε συνεννόηση πάντα με τις κρατικοκομματικές συνδικαλιστικές ηγεσίες που στις κρίσιμες φάσεις διαπραγμάτευσης και πύκνωσης των αντιθέσεων αποποιούνταν και αυτές σκόπιμα το αίτημα της μείωσης των δόσεων των 105 ευρώ! Είναι ακριβώς αυτό στο οποίο επιμένουμε σταθερά. Το μέτωπο συσσωρεύει βία ενάντια στην εκπαίδευση και στην κοινωνία για να την διαχειριστεί στη συνέχεια σαν λυτρωτής της κοινωνίας και της εκπαίδευσης αλλά με αντάλλαγμα την καρατόμηση της Γιαννάκου, δηλαδή την ματαίωση ακόμα και της πιο στοιχειώδους μεταρρύθμισης που αυτή επιχειρεί.
Όμως η επιλογή της χρονικής στιγμής για την λύση της κρίσης από τον Παπανδρέου με βοηθό του τον Καραμανλή πρέπει να τονιστεί ότι είναι κρίσιμη. Γίνεται ακριβώς στην περίοδο που το αντιδραστικό κίνημα φθίνει και οι αντιδράσεις στην κοινωνία, στην εκπαίδευση και στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ενάντια στο μέτωπο της διάλυσης αυξάνουν. Ο κίνδυνος της κατάρρευσης του μετώπου είναι ορατός. Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δήλωναν πριν αναβληθεί η συζήτηση ότι θα ψηφίσουν την τροποποίηση. Η ΝΔ θα ήταν υποχρεωμένη φυσικά να ψηφίσει την τροποποίηση αφού αυτή την καταθέτει. Ταυτόχρονα ένα μεγάλο κομμάτι της ΔΑΠ ξέφυγε από τον έλεγχο του Καραμανλή και τώρα, αντίθετα με τις καταλήψεις της άνοιξης, πήγε στα αμφιθέατρα και καταψήφισε τις καταλήψεις στα πανεπιστήμια αποτρέποντας πολλές από αυτές.
Το ότι η Γιαννάκου είναι υπουργός του Καραμανλή και την πρωτοβουλία για την τελική φάση της εκπαραθύρωσής της την πήρε φαινομενικά ο Παπανδρέου δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Εδώ τώρα παίζεται η εξουσία του σοσιαλφασισμού στην εκπαίδευση και το ζήτημα δεν είναι ποιος είναι πρωθυπουργός και ποιος αρχηγός της αντιπολίτευσης. Αυτός, δηλαδή ο Καραμανλής, απλά στηρίζει τον Παπανδρέου!
Η οποιαδήποτε μεταρρύθμιση που στηρίζεται στην αξιολόγηση, αρνείται την εξουσία του «Κ»ΚΕ, του ΣΥΝ και της συνεργαζόμενης με αυτούς συνδικαλιστικής κρατικοκομματικής γραφειοκρατίας στην εκπαίδευση και ταυτόχρονα είναι και η αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη του πανεπιστημίου και της εκπαίδευσης συνολικά. Η μεταρρύθμιση όμως αυτού του είδους, που θα ξεκινήσει με την αξιολόγηση των καθηγητών πανεπιστημίου και θα πάει αναπόφευκτα προς τα κάτω, στην μέση και στην στοιχειώδη εκπαίδευση, είναι αντίθετη με τα στρατηγικά συμφέροντα της Ρωσίας του Πούτιν και του πολιτικού συστήματος στη χώρα μας που θέλει την Ελλάδα στρατηγικό εταίρο της Ρωσίας. Αυτοί θέλουν την Ελλάδα βυθισμένη στην μειονεξία και την υπανάπτυξη, με διαλυμένη την εκπαίδευση και τις παραγωγικές της δυνάμεις, εξάρτημα δηλαδή της πολιτικής της Ρωσίας.
Πριν από την αναβολή της συζήτησης του άρθρου 16 είχε προηγηθεί η αναβολή της συζήτησης του σχεδίου για τον νόμο πλαίσιο στο αόριστο μέλλον, όταν χωρίς ένα νέο νόμο πλαίσιο είναι σίγουρο ότι η καταστροφή των ΑΕΙ θα επιταχυνθεί νομοτελειακά.
Ταυτόχρονα με την πρόταση για αναβολή της συζήτησης ο Παπανδρέου πρότεινε και ένα συγκεκριμένο σχέδιο διαφυγής από την κρίση! Προτείνει τον τερματισμό των απεργιών και των κινητοποιήσεων με την υπόσχεση της κυβέρνησης ότι θα ανεβάσει μελλοντικά τις δαπάνες για την παιδεία στο 5%. Ο Παπανδρέου σαν πολιτικός εγγυητής της συμφωνίας, με βοηθό του τον Καραμανλή, λύνει το πρόβλημα του αδιεξόδου που το καλλιεργούν οι ίδιοι υπό την ηγεσία της ψευτοαριστεράς όλο αυτό το διάστημα. Τώρα θα υπάρξει μία έκρηξη έρωτα για την παιδεία από την αντιδραστική συνδικαλιστική γραφειοκρατία που θα προσπαθήσει να πει ότι οι αγώνες έγιναν για την παιδεία και όχι για την διάλυσή της. Το βρώμικο πολιτικό παιχνίδι που παίζεται στις πλάτες του λαού και του εκπαιδευτικού του συστήματος δεν μπορεί να κρυφτεί. Το 5% στην παιδεία δεν το δίνει το υπουργείο Παιδείας αλλά το Οικονομικών. Και επειδή καμιά κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει χωρίς προγραμματισμό ένα τέτοιο ποσό μέσα σε μικρό χρόνο, ακόμα και αν το διαθέτει που για την κυβέρνηση αυτή δεν ισχύει, το αίτημα του μετώπου που χρησιμοποιεί ο Παπανδρέου αποκαλύπτεται ότι είναι ένα πρόσχημα. Τα «αιτήματα» της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ μεταβάλλονται σαν κινητή άμμος ανάλογα με τις ανάγκες της διάλυσης της εκπαίδευσης και της διατήρησης της εξουσίας της γραφειοκρατίας σ’ αυτήν. Κίνημα προόδου χωρίς αιτήματα σταθερά είναι κίνημα αντίδρασης. Πρόκειται για την συνεχή διαπραγμάτευση της θέσης της γραφειοκρατίας στο σύστημα εξουσίας στην εκπαίδευση και την διάλυση της ίδιας της εκπαίδευσης.
Αυτά τα βρώμικα πολιτικά παιχνίδια μπορεί να τα παίζει η κοινωνική αντίδραση όχι γιατί είναι τόσο ικανή και ισχυρή αλλά γιατί δεν υπάρχει ένα οργανωμένο δημοκρατικό κίνημα που θα αντισταθεί. Που θα καταγγείλει την φασιστική πολιτική που ασκεί το διακομματικό συντονιστικό στην εκπαίδευση με ένα και μόνο στόχο, να μην περάσει καμιά αξιολόγηση και να μην αλλάξει ο νόμος πλαίσιο, ούτε και το άρθρο 16, ώστε ο σοσιαλφασισμός να συνεχίσει να είναι η πραγματική εξουσία στην εκπαίδευση. Δεν υπάρχει ένα κίνημα που θα αποκαλύψει τον πρωθυπουργό που δεν υποστήριξε μέχρι σήμερα ούτε με μία λέξη του το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, του ίδιου υποτίθεται του κυβερνητικού του προγράμματος. Αντίθετα αυτός παίρνει συστηματικά και ύπουλα όλες τις θέσεις της αντιμεταρρύθμισης, ενώνεται με τις άλλες πολιτικές ηγεσίες για να αποτρέψουν κάθε αλλαγή στην εκπαίδευση.
Τα ΜΜΕ και οι κομματικοί στρατοί βέβαια θα παρουσιάζουν την κατάργηση της μεταρρύθμισης σαν νίκη του αντιδραστικού κινήματος. Όμως στην κοινωνία και ειδικά στην εκπαίδευση θα έχει μείνει η πείρα αυτής της πολιτικής διάλυσης της εκπαίδευσης και της διατήρησης της εξουσίας από το συντονιστικό των τεσσάρων κομματικών ηγεσιών της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ και της ΠΟΣΔΕΠ. Μια πείρα που θα λειτουργήσει για την κατανόηση των μελλοντικών εξελίξεων και στην οικοδόμηση του δημοκρατικού πόλου στην εκπαίδευση.

21/10/2006